معرفی برند جیونی (Gionee)
جیونی (Gionee) یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید گوشیهای هوشمند و محصولات الکترونیکی مصرفی است که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد. این شرکت در ابتدا در شهر شنژن، استان گوانگدونگ چین مستقر بود و به سرعت توانست جایگاه قابل توجهی در بازار گوشیهای موبایل چین به دست آورد. جیونی در سالهای اولیه فعالیت خود به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشیهای هوشمند در چین شناخته میشد و سهم بازار قابل توجهی در این کشور داشت.
جیونی علاوه بر بازار چین، در کشورهای مختلفی از جمله هند، تایوان، بنگلادش، نیجریه، ویتنام، میانمار، نپال، تایلند، فیلیپین و الجزایر نیز حضور داشت. در سال ۲۰۱۶، این شرکت برنامههایی برای راهاندازی کارخانه تولید گوشی در هند اعلام کرد و اولین گوشی ساخت هند خود را با مدل F103 معرفی نمود که در کارخانه فاکسکان در ایالت آندرا پرادش تولید میشد.
با این حال، جیونی در سالهای بعد با مشکلات مالی مواجه شد. در نوامبر ۲۰۱۸ گزارشهایی منتشر شد که نشان میداد رئیس هیئت مدیره این شرکت، آقای لیو لیرونگ، مبلغ قابل توجهی از سرمایه شرکت را در قمار از دست داده است. این موضوع منجر به درخواست ورشکستگی شرکت در دسامبر ۲۰۱۸ شد و در نهایت واحد هندی جیونی توسط برند هندی Karbonn Mobiles خریداری شد و به عنوان زیرمجموعهای از این شرکت فعالیت خود را ادامه داد.
جیونی همچنین در همکاری با شرکت آمریکایی BLU Products، گوشیهای خود را در بازارهای آمریکای شمالی تحت برند BLU عرضه میکرد. این همکاری به مهندسی مشترک و عرضه گوشیهای بازبرند شده منجر شد.
از جمله چالشهای دیگر جیونی، گزارشهایی مبنی بر نصب نرمافزارهای مخرب و بدافزار بر روی برخی از گوشیها و تبلتهای این برند در سال ۲۰۱۴ بود که توسط رسانههای آلمانی منتشر شد. این موضوع نگرانیهایی را در مورد امنیت محصولات این شرکت ایجاد کرد.
با توجه به تاریخچه و وضعیت فعلی، جیونی به عنوان یک برند فعال در بازار گوشیهای هوشمند شناخته میشود که در گذشته سهم قابل توجهی در بازار چین و هند داشته است، اما مشکلات مالی و مدیریتی باعث کاهش فعالیت مستقل آن شده و اکنون بیشتر به عنوان زیرمجموعهای از شرکتهای دیگر فعالیت میکند.
خدمات و محصولات برند جیونی
- تولید و عرضه گوشیهای هوشمند در ردههای مختلف قیمتی
- ساخت و عرضه ساعتهای هوشمند
- تولید گوشیهای ساخت هند با همکاری کارخانههای محلی
- همکاری با برندهای دیگر برای عرضه گوشیهای بازبرند شده در بازارهای مختلف
- ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی در بازارهای هدف