مقایسه Elden Ring و Ghost of Tsushima

کالاها

Elden Ring

Ghost of Tsushima

مدل:Elden RingGhost of Tsushima
برند:

فرام سافتور FromSoftware

ساکر پانچ Sucker Punch Productions

کشور سازنده:ژاپنایالات متحده آمریکا
سال ساخت:20222020
گروه:

بازی ویدیویی video game

بازی ویدیویی video game

زیر گروه: بازی اکشن نقش‌آفرینی action role-playing game بازی اکشن ماجراجویی action adventure game
وبسایت: لینک لینک
امتیاز هوش مصنوعی:95 از 10090 از 100
برنده مقایسه:Elden Ring

مقایسه بازی‌های Elden Ring و Ghost of Tsushima: دو شاهکار متفاوت در دنیای بازی‌های ویدیویی


در دنیای بازی‌های ویدیویی، آثار متعددی وجود دارند که هر کدام به نوعی توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در میان گیمرها پیدا کنند. دو بازی Elden Ring و Ghost of Tsushima از جمله این آثار هستند که هر یک با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تجربه‌ای متفاوت و جذاب را ارائه می‌دهند. در این مقاله به مقایسه این دو بازی پرداخته و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی می‌کنیم.

داستان و روایت

Elden Ring اثری است که با همکاری هیدتاکا میازاکی و جورج آر. آر. مارتین خلق شده و داستانی عمیق، مرموز و پر از رمز و راز را در دنیای بزرگ و فانتزی Lands Between روایت می‌کند. روایت بازی قطره‌قطره و به صورت محیطی است و بازیکن را به کاوش و کشف داستان تشویق می‌کند. در مقابل، Ghost of Tsushima داستانی تاریخی و حماسی از تجاوز مغول‌ها به جزیره سوشیما را به تصویر می‌کشد و تمرکز ویژه‌ای بر شخصیت‌پردازی جین ساکای و روابط او با دیگر شخصیت‌ها دارد. روایت این بازی خطی‌تر و ملموس‌تر است و با استفاده از المان‌های فرهنگی ژاپن، حس همذات‌پنداری عمیقی ایجاد می‌کند.

گیم‌پلی و مبارزات

Elden Ring به عنوان یک بازی سولز لایک، مبارزاتی چالش‌برانگیز، دقیق و عمیق دارد که نیازمند یادگیری الگوهای حمله دشمنان و استفاده هوشمندانه از مهارت‌ها و جادوهاست. سیستم Ashes of War و تنوع بیلدها به بازیکن آزادی عمل زیادی می‌دهد. در مقابل، Ghost of Tsushima گیم‌پلی‌ای ترکیبی از مبارزات تن به تن سامورایی و مخفی‌کاری شبح ارائه می‌دهد که هر دو سبک به خوبی طراحی شده‌اند و امکان ترکیب آن‌ها وجود دارد. مبارزات بازی روان و طبیعی است و مکانیزم دوئل و استفاده از ابزارهای متنوع، جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

طراحی جهان و گرافیک

دنیای Elden Ring بسیار بزرگ، پرجزئیات و متنوع است و با الهام از آثار فانتزی، محیط‌هایی تاریک و گاه آرامش‌بخش را به تصویر می‌کشد. طراحی هنری بازی غنی و منحصر به فرد است اما از نظر فنی گرافیک آن در سطح آثار روز نیست. در مقابل، Ghost of Tsushima با طراحی هنری چشم‌نواز و دنیایی زیبا و آرامش‌بخش، تجربه‌ای بصری بی‌نظیر ارائه می‌دهد که به شدت تحت تاثیر فرهنگ و طبیعت ژاپن است. هرچند بازی با برخی مشکلات فنی و انیمیشن‌های خشک مواجه است، اما گرافیک هنری آن به عنوان یکی از نقاط قوت بازی شناخته می‌شود.

دسترسی‌پذیری و تجربه کاربری

Elden Ring با وجود سختی ذاتی سبک سولز لایک، با اضافه کردن بخش آموزشی و سیستم‌های متنوع، تجربه‌ای قابل دسترس‌تر برای تازه‌کاران فراهم کرده است. همچنین جهان باز بازی امکان انتخاب مسیرهای مختلف و پیشروی با سبک‌های متفاوت را می‌دهد. Ghost of Tsushima نیز با سیستم مسیریابی خلاقانه به کمک باد و طراحی مراحل متنوع، تجربه‌ای آرامش‌بخش و در عین حال چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد. با این حال، برخی مشکلات فنی و هوش مصنوعی ضعیف دشمنان ممکن است تجربه بازی را تحت تاثیر قرار دهد.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال تجربه‌ای چالش‌برانگیز، عمیق و فانتزی با دنیایی بزرگ و پر رمز و راز هستید، Elden Ring انتخاب مناسبی است که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. اما اگر علاقه‌مند به داستانی تاریخی، گیم‌پلی ترکیبی از مبارزه و مخفی‌کاری و دنیایی زیبا و آرامش‌بخش هستید، Ghost of Tsushima گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. هر دو بازی نقاط قوت و ضعف خود را دارند اما در مجموع هر دو از شاهکارهای نسل هشتم به شمار می‌روند که ارزش تجربه را دارند.


مقایسه مشخصات فنی:

تفاوت Elden Ring و Ghost of Tsushima
ویژگیElden RingGhost of Tsushima
ژانراکشن نقش‌آفرینی، سولز لایک، جهان بازاکشن ماجراجویی، جهان باز
سازندهFromSoftwareSucker Punch Productions
ناشرBANDAI NAMCOSony Interactive Entertainment
پلتفرم‌هاPS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PCPS4 (انحصاری)
گرافیک فنیکیفیت بافت‌ها متوسط، بارگذاری تکسچرها گاهی با مشکل، 60 فریم ثابت روی PS5، افت فریم کمگرافیک فنی خوب ولی باگ و مشکلات انیمیشن، کیفیت بافت‌ها در برخی اشیا بالا، انیمیشن‌های خشک و قدیمی، افت فریم و باگ‌های جزئی
طراحی هنریدنیای بزرگ و پرجزئیات، طراحی باس‌ها و محیط‌ها هنری و چشم‌نوازطراحی هنری بسیار چشم‌نواز، بازسازی دقیق جزیره سوشیما، جلوه‌های بصری زیبا و متنوع
گیم‌پلیمبارزات عمیق و چالش‌برانگیز، سیستم Ashes of War، تنوع بیلدها، سیستم مبارزات سریع‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی، سیستم دوئل، مخفی‌کاری، سیستم Spirit Mount (اسب)مبارزات تن به تن و مخفی‌کاری جذاب، دو سبک مبارزه سامورایی و شبح، سیستم دوئل مبتنی بر زمان‌بندی، سیستم ارتقا مهارت‌ها، مسیریابی با باد، اسب‌سواری، مخفی‌کاری و استفاده از ابزارهای شبح
داستان و روایتروایت مرموز و قطره‌قطره، همکاری با جورج آر. آر. مارتین، داستان چندپایان، تمرکز بر اسطوره‌شناسی و جهان‌سازیروایت حماسی و مناسب، شخصیت‌پردازی عمیق و چندوجهی، تمرکز بر میهن‌پرستی، تضاد ایدئولوژیک شخصیت‌ها، الهام از آثار کوروساوا
موسیقی و صداگذاریموسیقی ارکسترال با کیفیت بالا، صداگذاری مناسبموسیقی شنیدنی و تاثیرگذار، صداگذاری ژاپنی و انگلیسی با کیفیت، استفاده از فلوت و تعامل با محیط
هوش مصنوعیهوش مصنوعی چالش‌برانگیز و متعادل، دشمنان با الگوهای حرکتی پیچیدههوش مصنوعی قابل قبول ولی در برخی سناریوها ضعیف و غیرمنطقی
مشکلات فنیمشکلات بارگذاری تکسچر، مشکلات دوربین، باگ‌های جزئیباگ‌های متعدد، انیمیشن‌های خشک، مشکلات انیمیشن اسب‌سواری، باگ‌های هوش مصنوعی
دنیای بازیدنیای بسیار بزرگ، پرجزئیات و پویا، باس‌های محیطی، معماها و رازهای متعدددنیای زیبا و آرامش‌بخش، طراحی دقیق جغرافیایی، استفاده از طبیعت برای مسیریابی، جهان کمتر پویا و مرموز
مدت زمان بازیداستان اصلی: حدود 60 ساعت، کامل کردن: حدود 130 ساعتداستان اصلی: حدود 21 ساعت، داستان و ماموریت فرعی: حدود 54 ساعت

محصولات مشابه:

  • Dark Souls III

  • Sekiro: Shadows Die Twice

  • Bloodborne

  • Assassin's Creed Valhalla

  • Red Dead Redemption 2

تاریخ مقایسه:

درباره برند fromsoftware

FromSoftware شرکت ژاپنی توسعه‌دهنده بازی‌های نقش‌آفرینی و اکشن است که با عناوینی مانند Dark Souls و Elden Ring به شهرت جهانی رسیده است.

درباره برند sucker punch productions

Sucker Punch Productions استودیوی آمریکایی توسعه بازی‌های اکشن-ماجراجویی است که بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن مانند «شبح تسوشیما» و سری «بدنام» را تولید می‌کند.

شما می توانید در صفحه مقایسه محصولات از طریق هوش مصنوعی و به صورت رایگان محصولات مورد نظر خود را مقایسه نمایید

شروع مقایسه با AI